Fem-i-topp i olika genrer
Har gär gjort en liten fem-i-topp lista med några av mina absoluta favoritfilmer. Kommer uppdatera den snart, för den är inte hundra procent som jag vill ha den, men ni ser på ett ungefär min filmsmak.
Drama:
The Shawshank Redemption
En vampyrs bekännelse
Good Will Hunting
Blood Diamond
The Green Mile
Thriller:
Seven
American History X
V för Vendetta
Greven av Monte Cristo
Pulp Fiction
Komedi:
Oss torpeder emellan
Interolable Cruelty
Dogma
Eurotrip
Dazed And Confused
Kriminalare:
The Departed
The Inside Man
Clockwork Orange
Déja Vu
The Yank
Action:
Sin City
The Rock
The Boondock Saints
Once Upon A Time In Mexico
Minority Report
Skräck:
The Shining
När lammen tystnar
Sleepy Hollow
Resident evil
Sjätte sinnet
Fantasy:
Pirates Of The Caribbean
Big Fish
Twilight
Finding Neverland
Stardust
Science Fiction:
Equilibrium (Cubick)
Matrix
Twelve Monkeys
X-men
Star wars
Musikal:
Sweeney Todd, the barber om demon street
Chicago
Moulin Rouge
The Rocky Horror Picture Show
Footloose
Romantik:
Walk The Line
Dirty dancing
Cinderella man
Livet från den ljusa sidan
Pride and Prejudice
Barn/ familjefilm:
Lejonkungen
Kalle och chokladfabriken
Harry Potter
Narnia
Glasblåsarens barn
Animerade:
Nightmare Before Christmas
Shrek
Hitta Nemo
Hajar som hajar
Bilar
Drama:
The Shawshank Redemption
En vampyrs bekännelse
Good Will Hunting
Blood Diamond
The Green Mile
Thriller:
Seven
American History X
V för Vendetta
Greven av Monte Cristo
Pulp Fiction
Komedi:
Oss torpeder emellan
Interolable Cruelty
Dogma
Eurotrip
Dazed And Confused
Kriminalare:
The Departed
The Inside Man
Clockwork Orange
Déja Vu
The Yank
Action:
Sin City
The Rock
The Boondock Saints
Once Upon A Time In Mexico
Minority Report
Skräck:
The Shining
När lammen tystnar
Sleepy Hollow
Resident evil
Sjätte sinnet
Fantasy:
Pirates Of The Caribbean
Big Fish
Twilight
Finding Neverland
Stardust
Science Fiction:
Equilibrium (Cubick)
Matrix
Twelve Monkeys
X-men
Star wars
Musikal:
Sweeney Todd, the barber om demon street
Chicago
Moulin Rouge
The Rocky Horror Picture Show
Footloose
Romantik:
Walk The Line
Dirty dancing
Cinderella man
Livet från den ljusa sidan
Pride and Prejudice
Barn/ familjefilm:
Lejonkungen
Kalle och chokladfabriken
Harry Potter
Narnia
Glasblåsarens barn
Animerade:
Nightmare Before Christmas
Shrek
Hitta Nemo
Hajar som hajar
Bilar
Kommentarer
Postat av: macready
hmm ,bortsett 2-3 st så har vi ju samma smak ;) ,,kolla filmfigurerna på www.filmochting.se supernice !
/M
Trackback